Tag Archives: senang

Senang yang bagaimana?

Senang? Apa itu senang? Senang yang aku maksudkan ni adalah senanag dalam konteks kehidupan harian kita. Kita sering mendengar orang cakap ”wah dah senang hidup ko sekarang kan” , ” kalau boleh tahun ni aku nak hidup senang sikit dari tahun lepas”, ”kalau boleh aku nak hidup senang, tak nak susah-susah kerja bawah orang”. ”kalau… Read More »

Fikir senang orang je. Susah orang fikir tak?

Inilah senario yang selalu berlaku dalam masyarakat kita hari ni. Perasan tak? Orang-orang kita ni bila nampak orang lain senang, itu saja yang dia nampak. Yang susahnya tak nampak. Yang susah payahnya orang tu mendapat kesenangan tak di tanya nyer. Kadang-kadang aku kesal jugak bila berjumpa dengan orang-orang yang begini. Sebab apa, dia orang seolah… Read More »