Tag Archives: Rezeki

Adakah susah selamanya?

Dalam kehidupan seharian kita, pasti kita sering terdengar kawan-kawan yang selalu mengatakan ” aku ni hidup susah”, “kite ni orang susah, tak mampu nak beli itu semua”. Kadang-kadang bila difikirkan dan dihalusi balik, adakah dia seorang yang susah? Adakah kita ni yang paling susah kat dunia ni. Percaya la sesusah mana pun anda pasti ada… Read More »

Senang yang bagaimana?

Senang? Apa itu senang? Senang yang aku maksudkan ni adalah senanag dalam konteks kehidupan harian kita. Kita sering mendengar orang cakap ”wah dah senang hidup ko sekarang kan” , ” kalau boleh tahun ni aku nak hidup senang sikit dari tahun lepas”, ”kalau boleh aku nak hidup senang, tak nak susah-susah kerja bawah orang”. ”kalau… Read More »