Buffet Ramadhan Budget di JB

Pejam celik pejam celik dah pun hampir 2 minggu kita menunaikan ibadat puasa.  Hampir seminggu yang lalu ramai lebih suka memilih berbuka di rumah. Beli makanan dari Bazar dan makan di rumah. Ada juga mak-mak yang memasak juadah berbuka untuk keluarga. Ada juga yang mencuba resepi-resepi terbaru untuk santapan untuk berbuka puasa. Inilah masanya menunjukkan kehebatan kan. Tetapi mak-mak dan anak-anak nak juga sesekali berbuka di luarkan.

Kepada ayah-ayah atau bos-bos yang ingin membawa ahli keluarga atau para pekerjanya atau kawan-kawan berbuka di luar pastinya tertanya-tanya, nak makan di mana ya? Sudah pasti restoran yang menyediakan buffet ramadhan menjadi pilihan semua. Shaffik.com ingin berkongsi tempat-tempat yang menarik untuk buffet ramadhan 2011 di Johor Bahru. Ada banyak lagi. Tetapi aku paparkan untuk RM50 ke bawah sahaja. Nama pun budget buffet kan.  Budget, simpan duit untuk raya…:)

1) JB Catering Johor Bahru (Tahun ini mereka berada Stadium Larkin)

Dewasa : RM26.00. Kanak-kanak : RM 15(5-12 tahun)

Untuk tempahan : 07-2214775

2) Restoran Malay Village : No. 9A, Jalan Kolam Air, 80100 Johor Bahru.

Dewasa : RM 29.90. Kanak-Kanak : RM15.90 (5-12 tahun)

 

3) Okid Ria BBQ & Steamboat : Taman Gaya Johor Bahru.

Dewasa : RM20. Kanak-kanak : RM7-RM15 (Ikut umur)

 

4) Goodhope Hotel Skudai

Dewasa : RM45, Kanak-Kanak : RM25

 
5) Suria City Hotel JB.

Dewasa : Rm39. Kanak-Kanak : RM25
Untuk tempahan : 07 – 2231791

6) Hotel Selesa, Pasir Gudang.

Dewasa RM49. Kanak-kanak RM25 (Harga Istimewa Pada Hari Ahad : Dewasa RM35 Kanak-kanak RM25)

 

7) Hotel Selesa, Johor Bahru

Dewasa RM48. Kanak-kanak RM24

 

8) Dewan Jubli Intan, Johor Bahru

Dewasa RM50. Kanak-kanak RM25

 

9) OTAI Steamboat : Larkin Johor Bahru. (Ini pakej buffet yang paling murah setakat ini).
Dewasa : RM13. Kanak-Kanak : RM6 (7-12 tahun)

 

10) 11@Century Hotel, Johor Bahru
Dewasa RM48. Kanak-kanak RM25 (20% Diskaun Minggu Pertama (2/8/2011 – 7/8/2011))

11) Starhill Golf & Country Club

Dewasa RM49. Kanak-kanak RM24

 

Ok. Ini sahaja buat masa ini. Jika ada tambahan, aku akan updatenya nanti. Selamat Ber”Buffet” Ramadhan. Terima Kasih JBCool, mdanif dan anakomak6 atas informasi buffet ramadhan di JB bagi tahun 2011.  Selamat Berpuasa kepada semua pengunjung Shaffik.com

 

 

Share it now!

Tagged: , , , , , , ,

Komen: 12

  1. ulik August 12, 2011 at 5:41 pm Reply

    ko x terima kasih kat aku pon pasal ni…ish ish ish

    • Shaffik August 15, 2011 at 10:09 am Reply

      TERIMA KASIh ULIK..Atas informasi yang diberikan.

      • ulik August 15, 2011 at 10:23 am Reply

        aku kecewa ngan ko..ish ish..
        raya nanti mintak maaf ngan aku bebyak…hahhaha

  2. mankuchai August 13, 2011 at 11:21 am Reply

    Agak berpatutan harga buffet di JB yer..

    • Shaffik August 15, 2011 at 10:10 am Reply

      Masih lagi berpatutan. Tempat lain tak tau laa pulak..

  3. noriz August 13, 2011 at 12:01 pm Reply

    ada tertinggal la…

    Benaffe Village, BBu steamboat dgn Singgah selalu.. smeua bawah RM50 gak

    • Shaffik August 15, 2011 at 10:10 am Reply

      Thanks Noris for the good info.

  4. aimannajmy August 21, 2011 at 8:38 am Reply

    wah terbaek info ni… dah lama sungguh aku tak blik JB huhu..
    aimannajmy recently posted..Berbuka Puasa di Restoren BawalMy Profile

  5. Aleen August 22, 2011 at 5:53 pm Reply

    byk nye tmpt berbuka best2 kt jb..sy msih bru d johor..tq 4 d info.

    • Shaffik August 23, 2011 at 5:31 pm Reply

      Sama-sama. Mungkin entri ini boleh di jadikan rujukan. Banyak lagi tempat yang best2 di JB …
      Shaffik recently posted..Perisian AutoCAD PercumaMy Profile

  6. anif August 24, 2011 at 1:56 pm Reply

    Terima kasih sebab mention nama Saya (link) dalam entry ini :D
    anif recently posted..IKEA Malaysia Catalogue 2012My Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge