Dah Tua Pun Masih Mencuri.

By | March 9, 2011

Gambar Hanya Hiasan Semata-mata.

Mood Shaffik agak tidak baik pagi ini apabila Arsenal tewas pada Barcelona pagi tadi.  Nak buat macam mana? It’s a entertainment. Tak apa. Apa yang lebih membuat hati sakit apabila mendengar berita dari Sinar.FM. Seorang warga emas di tangkap lagi apabila memecah masuk rumah di Cameron Highland.  Biasa yang kita dengar, pencuri adalah di kalangan warga Indonesia, orang dewasa ataupun remaja. Ini warga emas.

Apa yang lebih buat aku terkejut, warga emas ini sudah mempunyai 33 rekod jenayah dan masih lagi di tangkap atas kesalahan yang sama. Masih lagi tidak insaf. Yang menjadi persoalan aku? 33 rekod jenayah tu. Bila masanya nak Insaf? Dah lah warga emas. Yaa Allah, bukakanlah hati warga emas itu untuk insaf dan bertaubat. Cari rezeki yang halal.  Nikmatilah kehidupan di hari tua dengan lebih baik. Biarlah kesalahan ini adalah kesalahan yang terakhir buat dirinya. Amin…

2 thoughts on “Dah Tua Pun Masih Mencuri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.