Lagenda Budak Setan Berjaya Mencuri Hatiku

By | August 23, 2010
novel lagenda budak setan

credit to petisuaraku.blogspot.com

Hahahaha. Bila di baca tajuk di atas pun kelakar kan. Aku pun tak tau kenapa, aku tertarik dengan cerita Lagenda Budak Setan. Adakah jalan ceritanya ataupun lagu OST Lagenda Budak Setan. Sebuah filem yang di adaptasikan dari novelnya yang amat popular sekitar 90-an . Penulis novelnya Ahadiat Akashah. Mungkin ramai yang pergi ke pawagan untuk menonton Lagenda Budak Setan.

Tetapi aku tidak ke pawagan. Maklumlah, pada hari di tayangkan aku sibuk sikit dengan hal pindah rumah. Memang ketika itu minggu yang memenatkan bagi aku. Hmm…nak buat macam mana kan. Tetapi bagaikan ada satu tarikan yang mengajak aku untuk menonton siri drama Lagenda Budak Setan di Astro Prima.

Tak perlulah aku memberikan sinopsis drama ini. Lihat lah sendiri drama ni setiap Selasa 10.30 malam di Astro Prima. Tapi watak Ayu yang di pegang oleh Lisa Surihani  di gantikan oleh Maslina Nasir. Boleh tahan juga awek ni.  Nah aku berikan video dan lirik untuk Lagenda Budak Setan.

Ini Liriknya…..

Gio-Bila Cinta

Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Hingga engkau pergi
Tinggalkanku

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Ku sebut namamu
Di setiap doaku
Bangkitkan setiap kenangan tentangmu
Yang ku dapat hanyalah bayang mu

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku memilih
cinta yang fana

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

6 thoughts on “Lagenda Budak Setan Berjaya Mencuri Hatiku

Leave a Reply to madlut Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.