$50USD Pula Menerjah Ke Paypal Aku. Uiks…

By | May 27, 2010

payperpost bayar

Satu perkara telah berlaku semalam. Aku memang menunggu lama akan saat-saat genting ini.  Genting bukan pasal apa, cuma nak merasa income pertama dari satu lagi Program Rasmi dalam dunia Blogging. Haa pasti semua rakan-rakan Smart Blogging sudah pun tahu akan perkara ini. Tetapi ada juga yang tidak tahu tentang program ini kan.

OK. Semalam aku telah cash out $50 dari PayPerPost. Bila klik sahaja withdraw, tak sampai seminit dah masuk ke Paypal.  Salah satu lagi program rasmi yang wujud di dunia Internet. Program ini sama dengan Blogvertise, BlogToProfit dan macam-macam lagi. Apa yang perlu di buat untuk menjana wang dari Pay Per Post?

1) Anda perlu ada blog yang berkualiti

2) Blog berbahasa Inggeris.

3) Menulis blogpost seperti yang di minta advertiser. Masukkan apa yang di kehendaki di dalam entri yang ingin di terbitkan.

4) Terbitkan (publish) post/entri yang di kehendaki sebelum tarikh tutup yang di tetapkan.

5) Ikut bilangan patah perkataan yang di kehendaki. Pastikan ianya lebih dari yang di minta.

Email Yang Pantas Masuk Setelah Withdraw dari Payperpost

Email Yang Pantas Masuk Setelah Withdraw dari Payperpost

Susah ker? Tak susah mana pun. Jika anda sudah biasa menulis entri yang berbahasa Inggeris, ianya bukannya satu masalah besar. Sebenarnya bilangan patah perkataan yang dikehendaki ialah 100 patah perkataan sahaja. Ini permintaan biasa dari advertiser.  Mungkin lebih. Tetapi Job yang biasa aku dapat ialah 100 patah perkataan. Ini semua susah ker? Jika semua di anggap susah, memang susah laa jadinya.

Yang penting nak atau tidak. Semua dah ada di depan mata. Rebutlah peluang yang ada. Lagi di tunggu, lagilah lambat merasainya. Ingat tiada ada keajaiban dalam menjana wang. Semua mesti di susuli dengan usaha dan langkah yang pertama.  Good Luck…

P/S : Hari ni nak senyum saja..Sebab semalam Payperpost sudah pun menerjah Paypal aku. Lepas tu dapat pula job dari sponsoreviewed.com. Adsense pula dah pun nak sampai ke tahap matangnya…:) 🙂 🙂 Bestnya Blogging

26 thoughts on “$50USD Pula Menerjah Ke Paypal Aku. Uiks…

  1. idan

    oh.. baru tahu tentang pay per post. terima kasih 🙂 aku baru nak sentuh blog.. itupun tentang peribadi saja. Jengok2 la blog aku.. komen kutuk apa yang patut. Sekali lagi..thanks bro.. ilmu baru bagi aku (punya la kuno aku)

    Reply
    1. Shaffik

      Thanks for visiting shaffik.com. Blog awk pun apa kurangnyer…tapi sy belajar satu benda baru. Thanks for sharing..

      Reply
  2. Shukor

    Salam bro Shaffik.

    Memang best kalau dapat job dari advertiser ni.

    Blog kita kena ada PR dulu baru boleh apply ke bro?

    Saya baru nak setup satu blog english ni…

    Reply
    1. Shaffik Post author

      Salam Shukor,
      Aku submit semua blog english aku even masih PR 0. Sebab payperpost tetap akan terima. Yang penting blog itu mestilah berkualiti. Baru boleh menarik perhatian advertiser…

      Reply
      1. akhyul

        boleh tahu ke blog bahasa inggeris tu?. mcm x nampak plak kat sini.

        Reply
  3. Shafaw

    Ooh.. aku terlupa PayPerPost. Setakat ini aku pernah dapat job dari BuyBlogReview and SponsoredReview aje. Blogvertise and Linkworth tak pernah dapat lagi.

    Nak try PayPerPost pula. hohoho!

    Doakan aku bro.

    Reply
    1. Shaffik

      Ok..cuber jer submit blog tu kat payperpost atau seangkatan dengannya..Insyallah ader rezeki kat saner..

      Reply
    1. Shaffik Post author

      Nozi, Pernah cuba submit blog ker program2 macam ni? Kalau ada blog english, submit jer..Insyallah ada job yang akan datang.

      Reply
      1. Nozi

        Ada la submit…blum dpt job je lagi..saje try2 mana tau ada luck ke kan…dgr org kata,buat review ni tk susah…tgk hasil org karang buat review pun tgk simple je…asal menepati requirement dia ok kot… tp tk silap kalo sponsored review dia particular pasal grammar..

        Reply
  4. Pingback: Blog Shaffik » Blog Archive » RM9500 Dengan Berblogging

  5. Pingback: Dari Blogger ke Dunia Usahawan | Blog Shaffik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge