1000 Budak Hitam.

By | March 23, 2009

Semalam aku berkesempatan lepak minum dengan dengan member aku yang dah lama tak jumpa. Macam-macam cerita kiteorang cerita. Dalam perbualan kami tiba-tiba dia memberikan aku satu teka-teki. Teka-tekinya berbunyi bergini, “Banyak-banyak lagu, lagu aper yang sehari suntuk tak habis?”. Wah ni betul-betul mencabar ni. Jarang teka-teki aku tak dapat jawab. Setelah 10 minit aku diberi peluang, dia pun menjawab. Jawapannya ialah 1000 budak hitam..hahahahahahahahahahahahaha…tergelak besar aku ketawa. Aku pun teringat lagu Jalil Hamid, 10 budak hitam.

Cuba korang tukarkan kepada 1000 budak hitam. hahahahahahahhahahahahahhaha..memang sehari suntuk tak habis..

1000 budak hitam, main tepi jalan, satu jatuh longkan dah tinggal 999,

999 budak hitam, main tarik papan, satu tersembam, dah tinggal 998,

998 budak hitam, makan gelojoh-gelojoh, satu tersekat tulang dah tinggal laa 997..

.

.

.

.

.

.

.

hahahahhahaha memang sehari suntuk baru habis kan…hahahahahahaha…Ok layan lagu ni kat bawah..kalau rajin tukar laa 10 tu jadi 1000..hehehehehehe.

Nanti ader teka-teki pelik aku bagi korang tau eh..

9 thoughts on “1000 Budak Hitam.

  1. Adyz

    erm… tak la sampai sehari suntuk… lagu 10 budak hitam tu baru 4 minit je… so kalau 1000 budak hitam = 4×100 = 400 minit = 6 jam lebih… 😛

    Reply

Leave a Reply to Adyz Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.