Seronok Ramai Kawan.

By | January 13, 2009

Berapa ramai kawan yang korang ada? 1,2,3,4, atau lebih? Adakah kawan ni penting dalam hidup korang? Bagi aku kawan memang penting. Kadang-kala kawan ni boleh menjadi pendengar yang setia. Kadang kala kawan-kawan inilah yang menjadi teman untuk kita bersuka ria, rileks, bual-bual lepaskan tension.

Bagi aku yang dah masuk dalam persekitaran kilang ni, memang senang dapat kawan.  Aku pun tak tau laa Kilang-kilang lain. Tapi orang-orang yang dalam kilang ni sememangnya cepat mesra. Aku pun tak tau laa sebab aku ni peramah ke aper kan. Atau kerja aku sememangnya selalu bertemu dengan orang.

Tapi apa yang aku perhatikan, mereka cepat bergaul. Sebagai contohnya aku join 2 tahun lepas, tak sampai pun seminggu.  pengaulan aku bersama kawan-kawan / rakan-rakan sekilang aku amat mesra sekali. Yer  la tak sampai seminggu kami dah boleh bertepuk bertampar. Wah memang cepat mesra. Baik kakak-kakak, abang-abang, sebaya tua atau muda semuanya sama. Mereka seakan keluarga aku pulak. Tapi ianya terhad di dalam kilang saja laa.

Dahulu di kilang lama aku pun begitu, sewaktu di Kulai Johor. Senang dapat kawan. Sebab bila berada di Kilang ni korang akan bertemu dengan ramai orang. Perangai orang, baik buruk orang dan macam-macam lagi. Ingat jangan sangka kilang ni tak penasihat bebas. Penasihat bebas ni maksud orang yang mampu memberikan nasihat  dengan baik. Biasanya orang-orang yang dah berumur sikit laa. Korang boleh jumpa semua ini kalau kerja berada di industri kilang. Itu lah yang aku perhatikan selama mana aku berstatus pekerja kilang ni.

Aku dah tak peduli orang nak kata aku apa. Yang penting aku ramai rakan-rakan dan teman. Bila dah ramai kawan-kawan nak buat satu event pun senang. Cam nak main futsal, Bolasepak, Badminton, nak buat trip dan sebagainya.  Bila dah ramai-ramai ni seronok kan. Macam-macam hal yang berlaku.

Inilah senarionya sebagai pekerja kilang. Memanng senang dapat kawan. Memang tak bosan. Kalau tak sombong memang ramailah kawan. So inilah salah satunya seronoknya kerja kilang. Takda la seburuk yang di sangka.

*iklan sikit*

Apa kata pelanggan RAHSIA USD50 SEHARI

"" Teknik ini merupakan salah satu teknik yang masih ramai tidak tahu,
bagi saya teknik rahsia 50usd ini merupakan salah
satu cabang untuk berjaya dalam perniagaan internet.
Step dan langkah yang beliau tunjukkan amat
mantap dan mudah difahami,

tidak pernah saya jumpa pengajaran yang semudah ini.
Bagi saya, iyanya adalah satu modal yang perlu
anda labur untuk ilmu yang bakal anda perolehi iaitu
cara mendapatkan usd50 setiap hari. 
Teknik ini nampak susah untuk menjana pendapatan
sebanyak 50 usd dalam satu hari,tetapi di dalam
rahsia 50usd ini Raja
Kamil
akan menerangkan
bagaimana kita akan mendapatkan sekurang-kurangnya satu dollar
terlebih dahulu dan lama kelamaan dapat menjana
lebih daripada 50 usd dalam satu hari.
Saya dah cuba,bila anda nak cuba?

tak caya ke?:boleh tengok pendapatan saya melalui rahsia 50usd
http://www.strategiblog.com/paypal.png "" – Yazid Yahya : juniorim.com

Masukkan Kod "Bang, boleh bagi diskaun" untuk potongan RM19
 

10 thoughts on “Seronok Ramai Kawan.

  1. zool

    Kelebihan kerja kilang adalah sentiasa bekerja dan kurang politikus berbanding keje di opis. Teruskan keje anda..

    Reply
  2. haritz

    org kerja kilang ni senang gaul sebab mereka tak tengok status kita siapa, merendah diri dengan keadaan mereka (financial dan akedemik). Bukan mcm yang berkerja jawatan tinggi sombong dan bongkak dengan kerjaya sedangkan Allah jadikan manusia semuanya sama. Mereka mungkin ada masalah duit tapi mereka takder masalah sakit hati dan dengki.

    Reply
  3. Shaffik

    Haritz : Betul2 aku pun perasan. Kalau kat kilang ni tak nampak sangat pemilihan pergaulan. Semua boleh masuk

    Ain : Yer ker kak Ain. Jangan laa puji cam tu..sengan pulak saya.

    Reply
  4. zelo55

    ak x kerja lagi…
    ak msih blaja…
    nnt bsr ak xnk krja kilang…mahupun krje kerajaan..

    ak nk kerja sendiri…muahahahaha…

    InsyaAllah..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.