Kasut di Kepala Bush Tinggi Nilainya.

By | December 23, 2008

bush

Minggu Lepas kita digemparkan dengan berita wartawan membaling kasut ke arah Presiden Amerika Syarikat George W. Bush. Seorang wartawan bernama Muntadar Al-Zeidi.  Semua tahu pasal berita ni kan.

Tahu tak korang, Model kasut yang di baling oelh wartawan ini sekarang mendapat tempahan yang sangat tinggi.  Pengeluar Kasut berkenaan mendapat tempahan sehingga 370000 pasang dari hari kejadian sehingga semalam. Ianya disahkan oleh Pengurus Pemasaran Baydan Shoe.

Kalau dahulu tempahan hanya 150000 pasang setahun. Kini mereka mendapat tempahan 2 kali ganda hanya untuk tempoh 2 minggu sahaja.  Baydan Shoe juga terpaksa mendapat pekerja tambahan seramai 100 orang untuk memenuhi tempahan pelanggan.

Kebanyakkan tempahan datangnya dari Iraq, Timur Tengah, lain-lain negara dan 19000 pasang di tempat daripada Amerika Syarikat. Wow, secara tiba-tiba Kasut ini menjadi tumpuan. Mungkin kerana kasut ini laa yang hampir melekat di kepala Presiden George W. Bush. Kemungkinan nama model kasut ini akan ditukarkan kepada Bush Shoe. Inilah kejayaan Baydan Shoe yang tidak dijangka. Sapa yang menyumbang keuntungan ini? Wartawan yang bernama “Muntadar Al-Zeidi.” Memang hebat.

Jadi kalau korang nak naik barangan buatan Malaysia, silaa buat perkara yang berisiko ni ya. Barangan memang laku. Tapi yng buat kerja akan seksa. Hehehehe..jadi fikir-fikirkan laa..

16 thoughts on “Kasut di Kepala Bush Tinggi Nilainya.

  1. alone

    lepas ni nak langgar keta bush dengan keta proton la, xpun perodua.

    laku sikit keta buatan malaysia. hahah.

    Reply
  2. Shaffik Post author

    Lan : tu semestinya..kalau tak kerana balingannya, tak dapat die tempahan sebegitu.
    Aloqmalai : lepas ni bertambah laa game baling kasut
    Alone : baru support buatan malaysia …heheheheheheh

    Reply
  3. ezad

    Haha, aku nk buat gak tapi pakai selipar jepun dan daftarkan hakcipta terpelihara..pastu aku pikir sape nak baling..ekekekek, kalu kena saman pun pernagaan selipar akan berjalan terus..hahahhahahahaha

    Reply
  4. Shaffik

    KNizam : Aku raser harga sure lagi tinggi punyer
    KampungBoy: yang kene balik baling dpt malu, menanggung risiko yg tukang baling…yang untung siapa…baydan shoe laa….hahahaha

    Reply
  5. j_hafiz

    ha3.mcm2 cter aku dgr psl tragedi ni.kasut ni dlelong tggi, org yg lempor ksut 2 msuk lokap, dpksa tlis surat mtk maaf,dia ttp nk lontar lagi katenye.dasat2.aku suke btul bl dia brani awt gtu sbb aku bnci bush!
    btw, shaffix,tq sbb lwt blog aku.br blh msuk ni,sbb sblum ni xleh msuk.tq..exchnge link boleh???

    Reply
  6. aman

    haha…memang laku abis kasut dia, kasut yang wartawan tue baling pun tinggi rege lelong die…

    nie belum kena atas bush lagi, kalo kena atas dia…wow

    Reply
  7. Shaffik Post author

    J Hafiz. Memang mendapat tempahan yang tinggi beb..ini semua kerana tidakan pembaling tu..kalau tak..takder sale laa kasut tu..J Hafiz..ok jugak exchange link…

    Aman..tu laa kalau betul2 kena kepala bush..aku ingat memang 10x ganda harga kasut tu..

    Anippo..kalau 10000 orang yg beli..memang memor kepala bush..hehehe..

    Maksu…kalau baling selipar jepun..nanti Jepun dapat nama..

    Reply
  8. Adlina

    LOL. Ingat hari tu dah gelak kuat2, pastu terus lupa. Nampak entry ni je terus gelak balik.

    Ade orang kene buat satu wordpress them gambor Bush mengelak kasut gergasi. Hmm…

    Reply
  9. Pingback: Blog Shaffik » Blog Archive » Muntadhar Al-Zeidi Di Bebaskan

  10. Pingback: Blog Shaffik » Dulu Bush, Kini Tony Blair Pula.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.