Rumah Sudirman Terbakar.

By | December 4, 2008

Wah kesian sugguh baca berita pagi ni. Rumah yang pernah didiami Sudirman Haji Arshad di Temerloh Pahand hangus terbakar jam 4 pagi tadi. Rumah inilah tempat membesarnya Allahyarham Sudirman. Pihak bomba berkata kebakaran mungkin di sebabkan api lilin yang di tinggalkan oleh Mat Pit yang menjadi penghuni tetap rumah itu. Bila pihak bomba sampai, rumah itu telah 90% hangus terbakar. Kesemu bahagian bumbung hangus di jilat api.

Lihatlah apabila rumah seorang penghibur terkenal hilang sekelip mata. Rumah yang sepatutnya menjadi binaan sejarah yang amat berharga. Hangus di jilat api disebabkan kerja-kerja orang yang tak bertanggungjawab. Tiada siapa yang menjaga rumah ini. Bukanlan nak salah kerajaan, malah keluarga sendiri pun tidak duduk di rumah tu. So macam mana lagi nak cakap kan. Fikir-fikirkan lah.

Sumber dari : http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=1204&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm

5 thoughts on “Rumah Sudirman Terbakar.

  1. Shaffik Post author

    takder laa rasernye….mungkin mat pit jer yg selalu lepak kat situ ..agaknyer laa…

    Reply
  2. farahaznil

    mcm mn nak jaga..sudirman kan xde anak atau zuriat..hohhoo..nak harapkan sedara..ntah le..rmh sndr pun xterjaga..hohhhoo..lagi 1..saman je mat pit tu..xkeja lain..geram aku..hahhaa

    p/s – aku suka lagu2 sudirman..hahhaa..ayah & ibu..salam terakhir n etc..suma sedih2 ooo..huhhuu..menyengat bila dgr kat telinga lalu menusuk hati..hehe

    Reply
  3. chuckiesd

    Saman mat pit eh? aku raser mat pit tu pun redha jer laa kena saman..silap lagi suker …lau tak nak bayar saman die lebih rela masuk pusat..yer sebab mkn minum sumer dijaga..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.