Monthly Archives: December 2008

Minyak Kereta Lesap.

Salam semua, Selamat Tahun Baru kepada semua pengunjung blog ini. Aku pasti ramai yang masih bercuti. Namun aku kena bekerja. Apa nak buat dah tanggungjawab.

Pagi ini seorang rakan baik aku di tempat kerja mengadu kat aku. Dia datang ke Kilang lewat. Sebab apa? ??? Ada satu kisah yang pelik dan hairan berlaku padanya pagi ni. Tak pernah dalam seumur hidup aku dengar minyak kereta di curi. Ermm. Yang selalu dengar minyak diesel yang selalu di curi. Itu pun curi di tempat simpanan minyak.

Ini yang peliknya minyak kereta member aku pulak habis. Semalam dia baru jer isi RM30. Pagi ni minyak kereta di habis di sedut. Kosong dan kering kontang. Uik. Benda macam ni pun boleh berlaku? Pelik? Ada jugak orang yang sanggup curi minyak kereta orang. Bukan dari tong minyak, tetapi dari dalam tangki minyak kereta member aku ni.

Continue reading

Bomoh Yang Macam Syaitan.

Rasanya semua pernah dengar kes bomoh-bomoh yang sebegini kan. Apa yang mendorong bomoh-bomoh ini sehinggakan sanggup mencabul dan mungkin lebih lagi kepada para pesakitnya. Bomoh-bomoh yang kononya terror ni sering kali menjadikan wanita sebagai pemuas nafsu mereka.

Kenapa bomoh-bomoh ini seringkali buat hal?. Aper tak cukup ker puas ker dengan apa yang ada. Yer laa bila cakap pasal bomoh ni, mesti laa yang berumur, mestilah dah ada isteri dan anak kan. Tak cukup lagi ker? Apa isteri tu tak boleh bagi seperti yang mereka nak ker? Nafsu seks ni lagi teruk ker? Kalau terror sangat bomohkan laa isteri tu supaya boleh memenuhi hajat nafsu serakah mereka. Kenapa pesakit-pesakit yang menjadi bahananya?

Continue reading

Kasut di Kepala Bush Tinggi Nilainya.

bush

Minggu Lepas kita digemparkan dengan berita wartawan membaling kasut ke arah Presiden Amerika Syarikat George W. Bush. Seorang wartawan bernama Muntadar Al-Zeidi.  Semua tahu pasal berita ni kan.

Tahu tak korang, Model kasut yang di baling oelh wartawan ini sekarang mendapat tempahan yang sangat tinggi.  Pengeluar Kasut berkenaan mendapat tempahan sehingga 370000 pasang dari hari kejadian sehingga semalam. Ianya disahkan oleh Pengurus Pemasaran Baydan Shoe.

Continue reading

Kesian Si Penjual Aiskrim..

Salam semua,

AKu ingin mengimbau kenangan silam aku dahulu. Waktu tu aku belajar di Politeknik JB. So duduk bersama-sama rakan di rumah sewa kat Taman sekitar Poli. Aper yang membuatkan aku terkenang sampai sekarang ialah perangai budak-budak rumah sewa aku.

Budak-budak rumah aku ni ader satu perangai yang gila-gila sikit. Maklum laa masa tu tengah belajar, nak suka jer memanjang kan. Perangai yang aku maksudkan itu adalah suka mempermainkan penjual aiskrim. Korang pasti pernah nampak penjual aiskrim yang naik motor tu kan. Kling..kling..kling…Hehehe..

So aper yang kitaorang permainkan? Begini, bila terdengar jer penjual aiskrim lalu di depan rumah salah seorang daripada kami akan jerit macam ni ” ooooooooppppp!!!!!!”. Penjual Aiskrim memang tak boleh dengar panggilan seperti ni. Sure dia akan pusing mencari Jeritan tu.

Tetapi, jerit dah jerit dah.Tapi tak keluar.Hahahaha. Jahat kan. Jerit bukan main lagi. Beli nya tidak. Jangan kata beli, keluar rumah pun tak. Dah penjual aiskrim tu tercari-cari, terpinga-pinga. Hahahah. Memang jahat dan tak baik kan.Heheheh..kesian dia..

Satu hari tu ader laa seorang kawan membasuh motor kat luar rumah. Dalam masa yang sama lalu pulak Penjual Aiskrim. APer lagi member yng dalam rumah pun jerit laa….”Oooopppppp!!!!”…hahahahahah 🙂 :). Yang si member yang basuh motor tu terpaksa laa beli aiskrim..kalau tak memang kena haruk dengan penjual aiskrim..hahahaha..dengan redhanya beli. Dah beli masuk rumah memang kena maki laaa…hahahha…Kitaorang gurau ada kasar sikit.

Hehehehe..bila teringat balik perangai-perangai mengenakan orang ni. Kesian pun ader kelakar pun ada. Tapi sekarang semau member-member rumah aku dah pun berkahwin. Bila jumper balik, cerita perangai-perangai pasti tergelak dan insaf. Insaf sebab kesian penjual aiskrim tu …tak pasal-pasal dipermainkan..Ya Allh teruk kiteorang ni dulu. Harap member-member yang lain tak ikut yer..

Sebelah Tangan pun Boleh.

Aku sungguh terpegun dengan kehadiran dan kecekalan orang-orang sebegini. Kecacatan yang dialaminya bukan nya satu masalah untuk dia menjadi seperti orang lain. Malah lebih istemewa dari orang lain. Aku memang terpegun bila melihat persembahan dia semalam.

Mamat ni adalah seorang drummer untuk satu Band yg digelar Mistaken Identity. Band die sememangnya dah Top di sekitar Pasir Gudang, Johor dan pernah menyertai Rentak Juara RTM 2 tahun lepas. Apa yang istemewanya Mamat nie? Dia bermain Drum hanya sebelah tangan sahaja. Tetapi setiap rentak dan beat dihalusi dengan ketukan yang meyakinkan.

Sebelah tangan pun boleh rolling lagi. Itu yang aku dok perhatikan semalam. Semalam aku ader satu Job di Sekitar Kota Tinggi. Rumah orang kahwin tu jemput laa band ni. Memang superb. Memang best. Pada mulanya aku raser band ni biasa-biasa sahaja. Yer laa Bank kerja kahwin. Di tambah pula drummernya cam tu.

Tapi sangkaan aku meleset sekali. Band ni memang mantap. Lebih memukau para tetamu ialah Drummernya. Main dengan sebelah tangan sahaja. Bunyi perfect. Tanpa cacat cela di halua telingan aku ni. Dari melihat mamat ni punye keyakinan dan semangat tu, aku pun jadi semangat. Kecacatan adalah bukan penghalang menjadi seperti orang lain. Yang penting kuat semangat dan terus usaha untuk menjalani kehidupan yang lebih baik.

Bila tengok Mamat ni aku teringat seorang Drummer yang bermain dengan sebelah tangan jugak. Dia adalah Rick Allen. Drummer kumpulan Def Leppard. Ini adalah salah seorang Drummer yang bermain dengan sebelah tangan. Ketukan daripada Rick pasti memukau semua orang.  Inilah keistimewaan yang dianugerahkan Tuhan untuk mereka. Sememangnya Istimewa.

Tengok di Bawah Rick Allen main Drum.