Monthly Archives: June 2008

Siapa Juara?

Wah semalam Spain telah berjaya menewaskan Rusia 3-0..Aku sememangnyer berharap agar Rusia masuk final. Tapi apakan daya..Spain lebih layak. Inilah kejohanan yang Spain lepas sampai Final. Selama ni aku tengok Spain asyik terkandas di Suku akhir atau Separuh akhir. Spain sememangnya punyai pemain-pemain yang hebat. So macam maner pulak ngan Final Euro2008?

Jerman vs Spain.
Satu perlawanan yang hebat. Jerman sememangnye berpengalaman dalam Final di kejohanan besar. Tapi itu bukanlah satu jaminan Jerman akan menjadi Juara Euro 2008. Walaupun aku penyokong Jerman, tapi aku masih gusar dan tak konfiden Jerman akan menjadi Juara. Spain jugak mempunyai pertahanan yang hebat. Tak mungkin Jerman boleh tembus dengan mudah.

Memang satu perlawanan yang hebat di Final Euro 2008.

Kita tengok nanti siapakh yang akan menjadi Juara Euro 2008.

Clone Hard Disk.

I just want to sharing with all of you that i have found one applictaion that help you to clone the Hard Disk. Some people are need clone primary hard disk to another hard disk for bakcup purpose. This is method is very usefull for IT Administrator to backup their whole configuration for the important PC in their organization another Hard Disk for backup. If anything happen to the primary hard disk, you can change your hard disk immedietly without waiting for 1-2 days delay. This application is very useful running on IDE / SATA hard disk due new PC today is using SATA Hard disk. Futhermore it can boot throught Floppy disk or CD/DVD. It make your job easy right.

So please visit to the website and download as for free. You will provided also the manual guide to using it.

http://www.miray.de/products/sat.hdclone.html
Good Luck.

Hijackthis Tools

Hijackthis tools is one of option that i use to prevent any unnessary application running on my computer. This tools can delete unnessary apllication running while startup. It will help you to delete them running on your computer.

What effect unnessary application running on your computer?

1) Your computer will take a time loading while startup.

2) It will slowing your computer and effected to your working on computer.

3) Some application is a spyware. It will disable certain option on your computer. Like Folder Option, you cannot open task manager, regedit will disable.

4) You cannot shutdown your computer properly.

So i suggest HIJACK tools to prevent all this.

Follow below step:

1) Run HijackThis on your computer.

2) Scan what the application that running on your computer.

3) Disable / uncheck the unnessary application currently.

4) Then click on Fix Check.

5) Restart your computer and you will feeling differently.

Simple Way to Prevent Panic Attacks

Panic attacks come in many shapes and sizes.  They can last a few seconds or several days.  The attack can have a sudden onset or build over several hours. Panic or anxiety attacks happen to at least one out of every three people. Panic attacks are a fairly common occurrence that happen to many people, no matter what their state of health, whether they are old or young, male or female.

The main ingredient of an attack, or the root cause, is stress. So by reducing the amount of stress in your life, you can control how many panic attacks happen to you.  Take regular exercises and if appropriate go on a diet. Exercise helps not only your body to calm down, but it has a relaxing effect on the mind as well. It will also help if you avoid consuming too much caffeine or alcohol.

Continue Here

Harga Minyak Naik Lagi
















Lihat laa Graf Kenaikan Minyak dari tahun 2004-2008..

Apa lagi yang nak dikatarkan..harga minyak naik lagi. Hari ni harga baru RM2.70.Tingginyer naik. Aku pasti ramai yang marah dengan kenaikan harga ni. Jangan katakan orang,aku pun marah jugak beb. Mengapa naik sampai RM0.78. Tinggi tu. Aku raser ini laa dalam sejarah minyak naik sampai RM0.78. Aku pun tak pasti adakah ini kerana ikut harga pasaran dunia atau pun tak. Ini adalah tarif kenaikan harga minyak yang baru.

Harga Petrol : Naik dari RM0.78 seliter kepada RM2.70 seliter
Harga Diesel : Naik dari RM1.58 ke RM2.58 Seliter

Harga ni mmg memberi tekanan kepada rakyat. Aduhai apalaa nasib boleh naik setinggi ni. Aku macam raserkan mcm ada jer tak kener ngan pentadbiran negara sekarang ni. Mengapa banyak barang-barang naik serentak. Dari minyak masak, tepung, baru-baru ni beras. Tak lega pasal kenaikan harga beras..tup-tup minyak petrol plak naik. Ni sememangnyer memberikan kan tekanan kepada semua orang terutamanya yang berpendapatan rendah dan mempunyai family.

Kerajaan pula memberikan rebet kepada pengguna. Mengikut skim tersebut tersebut, kenderaan di bawah 2000cc akan menerima RM625 setahun. Pemilik motosikal pula akan diberi rebet RM150 setahun. Bayaran akan dibuat melalui wang pos. Difahamkan rebet teresbut akan dibayar apabila pemilik kenderaan memperbaharui cukai jalan kenderaan mereka. Kenaikan minyak ini menyebabkan perbelanjaan untuk petrol bagi individu adallah lebih kurang 40%. Aku raser rebet yang diberikan tu memang tak cukup. Bagi aku, bukan rebet yang aku perlukan, tapi pengawalan kenaikan harga minyak tu yang lebih penting. Jangan laa naik terlalu banyak dan mendadak. INI Memang Membebankan!!!!!.

Lepas bulan 7 nanti tarif Elektrik pulak naik. Lepas ni tah aper lagi laa yang naik. Dah raser macam nasib tak bela pulak bila jadi semua bender-bender ni. Dalam berita cakap ini semua adalah langkah penjimatan subsidi sebanyak RM4 bilion. Kalau betul-betul jimat, betul ker semua duit-duit yang dikatakan jimat tu akan disalurkan kepada pembangunan negara.

Adakah pembangunan tu betul2 memanfaatkan seluruh rakyat atau kepentingan individu…Ini semua adalah di luar pengetahuan aku dan mungkin kita semua. Kita tengok je lah nanti…